Betygshets

2012-11-26 | 22:25:00 | Kategori: Madde | 1 kommentarer
Okej jag vet att skolan är viktig och att det är viktigt att ha en utbildning för att kunna få ett jobb men behöver man verkligen lära sig drygt 10 nya saker varje dag för att ha en chans att få ett jobb? Blir man arbetslös om man inte vet hur högt upp i luften troppopausen ligger? Nej det tror jag inte så jag förstår för allt i världen inte varför vi ska behöva lära oss det! Man har så otroligt höga krav på sig nuförtiden och leder till att jag känner mig stressad hela tiden för man blir aldrig klar med skolan, även när man har gjort alla läxor och sådant kan man alltid göra mer, det tar aldrig slut. Man kan alltid förbättra sina betyg, alla har kapaciteten att få A i alla ämnen om man bara lägger ner den tid som krävs vilket i dom flesta fallen betyder all ens fritid, men vem orkar göra det? Ändå så känner jag mig skyldig och får ångest när jag är ute med kompisar, kollar på tv eller som nu bloggar eftersom jag vet att den tiden hade jag kunnat lagt ner på skolan istället. Men man ska väl kunna unna sig själv lite nöje utan att få dåligt samvete, eller? Jag har bra betyg men jag hade kunnat haft ännu bättre om jag la ner mer tid och det stressar mig så otroligt mycket. Jag tycker inte att man borde ha läxor utan man har skola i skolan och that's it, vi behöver inte lära oss så mycket så att tiden i skolan inte räcker till utan det räcker att läsa mer översiktligt  på varje ämne. Dessutom när vi proppas med så mycket olika information hela tiden så leder det bara till att man tillslut glömmer bort allt. Skolan borde inte behöva ta upp all vår tid som den i nuläget gör. Nej skolan har blivit alldeles för krävande, i alla fall enligt mig då jag tycker det är lika viktigt att ha kul som det är att ha bra betyg och man ska inte behöva välja mellan de två.
Kommentarer från er Söta Läsare.
Postat av: Anonym

shake it off, everything is going your way -a friend

Svar: xx
None None

2012-11-26 @ 23:11:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0