2 skönhetstips

2013-02-18 | 19:14:00 | Kategori: Madde | 0 kommentarer
Tänkte slänga in 2 små skönhetstips (som ni säkert redan vet om) eftersom man nu speciellt under vintern är extra ful och äcklig och behöver all den hjälp man kan få, ja jag behöver i alla fall det.
 
1. Duscha lagom
Ett fel som många gör, och jag är verkligen inte ett undantag, är att duscha för varmt vilket inte alls är bra för huden. Huden blir irriterad och torr vilket man inte precis behöver på vintern då huden redan är torr så det räcker. Dock är det ju rätt svårt att inte duscha i 100 grader när det är så äckligt kallt utomhus men för att skona huden så bör man ta det lite lugnt med värmen som sagt.
 
2. Noppa inte ögonbrynen
Det här är ett väldigt långsökt tips men jag lovar att ert framtida jag kommer att tacka er för det. Tipset är då att man INTE ska noppa ögonbrynen utan mycket hellre klippa dom. Håret blir tunnare desto äldre man är som de flesta av er säkert redan vet men det man ska tänka på är att det även innebär ögonbrynen. Om man då noppar dom alldeles för mycket när man är ung så kommer man inte ha mycket kvar sedan när man blir äldre och ingen passar i små kritstreck till ögonbryn. Så om ni vill hjälpa ert framtida jag, skippa pincetten.
 
 
Kommentarer från er Söta Läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0