Stay

2013-02-15 | 22:29:00 | Kategori: Madde | 0 kommentarer
Planerna för kvällen blev inställda men jag tar det inte allt för hårt. Jag behöver lite tid för mig själv om jag ska vara ärlig, det har varit en vecka full av stress över skolan, ångest och besvikelse. Mina tankar virvlar runt och det har helt enkelt varit en kaosartad vecka både i skolan och privat. Jag har inte kunnat äta ordentligt vilket jag aldrig kan när det blir för mycket. Ni vet när man målar upp en bild av hur en person är i ens huvud? Man tror man känner någon men så sker något och allt visar sig bara vara en illusion, bilden i ens huvud krossas och det finns inte längre något kvar förutom besvikelse. Så känner jag nu och det är inte en så trevlig känsla. Jag antar att det delvis är mitt fel som trott att jag bott i någon slags rosa drömvärld där alla är snälla, ingen sviker eller sårar, speciellt inte medvetet. Men tyvärr som jag nu märkt så är det inte så det fungerar utan det är bara rent önsketänkande. För vi sviker och vi ljuger, vi sårar, vi hatar och förpestar tillvaron för varandra och dom som tror något annat är lika blinda för sanningen som jag var. Men man får dock inte glömma att det även är i stunder där dessa saker sker som man lär sig uppskatta kärlek, värme och glädje. Allt dåligt för med sig något bra och jag har lärt mig att inte tro alltför bra om folk längre då det bara leder till besvikelse. Helt enkelt så får man bara ta och välja själv vad man vill lägga sitt fokus på, det negativa eller det positiva? Och jag rekommenderar då det positiva för man tjänar inte ett skit på att vara en negativ bitterfitta som ni kanske förstår. Så jag tänkte använda den här kvällen till att samla ihop mig och gå vidare.
 
 
btw sorry för den dåliga uppdateringen från min sida lol
Kommentarer från er Söta Läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0