2012

2013-01-01 | 17:25:00 | Kategori: Johanna | 0 kommentarer
 Nu tänkte jag berätta om mitt 2012. Började bra, hann bara vara 2012 i cirka 10 minuter innan jag sprang från polisen haha ;) Nej men det här året har varit annorlunda, Har aldrig levt lika mycket som jag har gjort det här året. Har  börjat göra saker jag vill istället för saker jag borde. Har sänkt mina extremt höga krav på mig själv till en nivå som är uppnåelig, har lärt mig att det är okej att inte vara perfekt hela tiden och att göra allting så perfekt som det bara går. Har gjort extremt många misstag och saker jag ångrar men istället för att ha ångest över det har jag försökt glömma och gå vidare. Det är sånt som händer. Man måste göra misstag för att lära sig. Och lärt mig har jag verkligen gjort det här året, inte bara i skolan utan om mig själv. 
Det här året har jag: varit med om tusen tjemiddagar, träffat one direction, haft bal, festat, myst och umgåtts med min familj, gett allt i fotbollen, börjat på värmdö gymnasium, fått en helt ny klass och nya vänner, varit på konsert, blivit dissad, dissat andra, slutat nian, kämpat i skolan, druckit alldeles för mycket energidricka, varit på massa utekrök, solat hela dagarna, tränat som faaan för att få den kroppen jag vill ha, känt mig hopplös, vågat vara mig själv, varit ute hela natten, haft inspark, blivit nollad, haft ett riktigt jobb och tjänat egna pengar, lärt känna massa nya människor, lärt känna mig själv.
Det här året har jag fått vara extremt lycklig men samtidigt djupt sårad och ledsen.
Har skrattat men även gråtit. Har lyckats men även misslyckats. Har varit upp och ner hela tiden och jag har gjort mitt bästa för att hänga med i alla svängar och klara mig så bra som möjligt. Och jag är fan nöjd trots att jag varit på botten flera gånger har de få gånger när jag fått uppleva hur det är att vara på toppen gjort allting värt.
De första timmarna på 2013 inleddes med att jag var ett vrak, ett jävligt lyckligt vrak. Men jag ser det positivt då enda vägen jag kan gå nu är uppåt. Det här året ska jag inte ha några nyårslöften, inga krav, inga förväntningar ska bara ha ett leende på läpparna och göra mitt allra bästa för att det här året ska bli det bästa i hela mitt liv. Så nu lägger jag 2012 bakom mig och börjar om på nytt.
Kommentarer från er Söta Läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0