Självförtroende/Självkänsla

2013-01-07 | 14:50:25 | Kategori: Madde | 1 kommentarer
Något som jag ofta tänker på och blir ledsen över är hur människor ser på sig själva, speciellt tejer är väldigt självkritiska och det finns ingen som inte är missnöjd med sitt utseende osv. Jag har själv lite problem med hur jag ser på mig själv men det har inget med mitt utseende att göra utan mer med att jag känner att jag inte är värd glädje och lycka men det blir bättre dag för dag och jag har insett nu att jag också förtjänar att må bra. Men åter igen till att många inte känner sig tillräckliga och jag förstår verkligen inte hur man tänker då. Det finns inte en enda människa på denna jord som är perfekt så varför ska man då sträva efter att vara det? Varför strävar folk efter att uppnå något som inte finns? Jag tycker att det helt enkelt är såhär, man har det utseendet man har och det finns helt enkelt inget man kan göra åt det så varför gå runt och tänka på hur man ser ut och jämföra sig med andra? Det leder bara till att man mår dåligt. Istället är det bara att acceptera hur man ser ut och sluta tänka på det så mycket. Det finns annat än utseendet som är viktigt. Nej men jag känner bara att det är otroligt onödigt att gå runt och tänka på något som ändå inte går att ändra på. Ingen är helt nöjd med den dom är och istället för att tänka 'Åh jag önskar jag såg ut som hon' eller något liknande så borde man tänka att det faktum att varje människa är unik och ser ut på ett speciellt sätt är något positivt. Varför vill man se ut som någon annan? Tänk vad tråkigt om alla såg likadana ut, usch!
Jag är inte helt nöjd med hur jag ser ut men vem är det? Så det är verkligen bara onödig energi att lägga på att tänka på sådant man ändå inte kan göra något åt. Att se perfekt ut är ett krav som är ouppnåeligt och inget som någon borde känna att dom behöver uppfylla. Acceptera er själva istället så blir allt mycket lättare.
 
Kommentarer från er Söta Läsare.
Postat av: Anonym

BRA SKRIVET GINGY!

2013-01-08 @ 02:18:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0