Skolan

2013-03-05 | 22:55:06 | Kategori: Johanna | 0 kommentarer
Är så sjuukt skoltrött, pallar verkligen inte med mer plugg. Går runt med ständig prestationsångest och är alltid stressad. Känns som att tiden inte räcker till och även fast jag gör mitt bästa så räcker det inte. Är inte nöjd med de betyg jag får. Pratade i alla fall med min juridiklärare idag för jag var bekymrad över en grej hon skrivit på min inlämning och det visade sig att hon hade läst fel på en mening så hon ändrade mitt B till A. Tänk om inte jag hade sagt till då hade jag liksom fortfarande haft B. Betyget borde inte vara så beroende på små detaljer. T.ex. Jag och ammi skrev en grej tillsammans och hon fick A och jag fick E för att hon hade tagit med en mer paragraf än mig. Seriöst hur fan kan det vara tillräckligt för att gå från A till E !?? Seriöst 9an var så jääävla lätt jämfört med gymnasiet. Skillnaden mellan matten är helt extrem, i alla fall för mig som går ekonomi linje och läser matte extra snabbt. Förra terminen gjorde vi klart en hel matte bok, hade typ 5-6 prov och 3 av de var nationella! Jag har matte varje dag och 3 gånger i veckan är de minst 1 och en halvtimme långa. Och måste också säga att jag tycker att lärarna är mycket sämre i gymnasiet. Inte alls lika bra på att lära ut, ingen koll och de flesta lägger inte alls ner lika mycket tid för att alla ska kunna prestera så bra som möjligt. det är liksom mer om du är bra så är du bra och om du är dålig så är du dålig, fine. Förutom matten där får man gå på extra matte om man får D/E på proven. Kumla var så himla mycket bättre, verkligen. Ingen stress, lärarna engagerade sig mer och man ville göra sitt bästa för att få bra betyg och sen kände alla typ alla så man behövde inte bry sig ett skit om hur man såg ut, eller om man gjorde fel, skämde ut sig eller något liknande...
Random bild från nyår, typ den enda bilden jag tog. åh var så jävla chill med jullov och på nyår var jag glad och hade inte ångest för något
Kommentarer från er Söta Läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0