Träna

2013-03-03 | 21:46:46 | Kategori: Johanna | 0 kommentarer
Jag har alltid tränat i hela mitt liv. eller i alla fall sen 1an då jag började på fotboll och har gått på det ända sen dess, alltså cirka 9 år. I och med att jag praoade på ett gym i slutet av 8an eller 9an började jag även gymma i några månader. Men jag hade inte råd med gymkort så hela förra våren tränade jag själv istället. Gick ut och sprang cirka 3 gånger i veckan plus fotbollsträningar. I somras blev det väl i princip ingen träning alls förutom de 2 veckor jag spenderade på landet då jag tränade i princip varenda dag. Efter sommaren körde jag på fotbollen och tränade hemma som på våren men sedan i november började jag gymma då Ammi släpade med mig. Hade dock inga pengar så gymmade "gratis" (gick bara in) ända fram till januari då jag äntligen köpte gymkort. Sen nu tränar jag minst 5 gånger i veckan men det jag ville komma fram till med det här är att jag blir så jävla arg när folk säger "åh du har sån tur att du är smal, "du behöver inte ens träna" "fattar inte varför du tränar så mycket du är ju redan smal". Ja klart som fan att jag är "smal" har ju tränat hela mitt liv, skulle ju knappast se ut såhär om jag legat i soffan sen 1an!? Men det som stör mig mest är att jag tränar som fan för att få en fin kropp, bra hälsa osv. Jag äter nästan aldrig onyttigt, dricker aldrig läsk, äter aldrig "donken" eller något liknande och sen kommer folk och säger att jag är smal för att jag har "tur"/"bra gener". Tänk om ni t.ex. pluggat som fan inför ett prov och sedan får ni A och så säger folk "åh du har sån tur du har typ inte ens pluggat" och när man säger att man pluggat jättemycket så tror de att man överdriver och egentligen suttit typ en halvtimma kvällen innan... Blir så irriterad när man verkligen krigat för någonting och sen kommer folk och säger att man fått det för att man har "tur", snälla.
såhär ser ju jag ut då pågrund av att jag har "tur" och verkligen inte för att jag tränar.
Kommentarer från er Söta Läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



RSS 2.0